Aktualizácia Bosch Performance: 100 Nm, 750 W a nový režim eMTB+
Od 15. júla 2025 sprístupnil Bosch bezplatnú aktualizáciu pre najnovšie motory Performance Line CX, ktorá prináša výrazné zvýšenie výkonových parametrov. Krútiaci moment stúpa z 85 na 100 Nm, špičkový výkon dosahuje až 750 W a podpora šliapania sa zvyšuje z 340 % na 400 %, čo bola doteraz hodnota vyhradená iba pre verziu Race. Súčasťou aktualizácie je aj úplne nový jazdný režim eMTB+, ktorý kombinuje silu režimu Turbo s citlivosťou eMTB a jazdcom ponúka lepšiu trakciu a kontrolu najmä v technickom teréne. Update testoval magazín dolekop.com na e-biku Moustache Game 160 s motorom Performance CX Gen 5 a batériou s kapacitou 750 Wh.
Test pôvodne vyšiel na dolekop.com, 14. 7. 2025, autor: Keli

— zdroj foto: dolekop.com
Režim eMTB+ v praxi
Nový režim eMTB+ je niečo medzi eMTB a Turbo a ukázal sa ako skvelá voľba pre technické výjazdy – citlivé dávkovanie výkonu, stabilita, minimum preklzov a plynulejší rozjazd aj v prudkom teréne. Oproti režimu Turbo je jazda lepšie kontrolovateľná a bezpečnejšia.
Veľkým prínosom je aj vylepšený Hill Hold a funkcia Extended Boost, ktoré uľahčujú rozjazdy do kopca a prekonávanie technických pasáží.
Kadencia je kľúčová
Rozdiel medzi pôvodným a navýšeným výkonom je najviac cítiť pri vysokej kadencii. Pri nízkych otáčkach motor s nastavením na 100 Nm výraznú pomoc nepridáva – naopak, pri kadencii nad 90 ot./min sa jeho charakter dramaticky mení. Motor ožíva, zaberá plynulejšie a výkon ide citeľne nahor. V technických výjazdoch tak pôjdete ľahšie, s lepšou kontrolou a často aj na ťažšom prevode. Čím rýchlejšie točíte nohami, tým viac z nového výkonu vyťažíte. Pre jazdcov so silovým, pomalším štýlom však nemusí byť prínos tak výrazný – a 100 Nm môže pôsobiť až zbytočne agresívne.



— zdroj foto: dolekop.com
Ako je na tom spotreba?
– Režim Auto/eMTB+: priemerná rýchlosť 22 km/h, priemerný výkon 216 W, priemerná kadencia 91 ot./min – 33,8 km / 820 m prevýšenia = -75 % batérie
– Režim Tour+: priemerná rýchlosť 21,3 km/h, priemerný výkon 245 W, priemerná kadencia 89 ot./min – 30 km / 700 m prevýšenia = úbytok len 38 % batérie
„Po približne 500 km môžem zhodnotiť, že pri striedmom využívaní režimov so 100 Nm – len tam, kde je to skutočne nevyhnutné – sa spotreba energie zásadne nelíšila od spolujazdca so štandardným pohonom Bosch CX Gen 5 bez Performance updatu.“
Testovaný model
Plusy a mínusy
+ Výrazný výkonový posun bez potreby výmeny motora
+ Ideálne pre jazdcov so športovým štýlom a vysokou kadenciou
+ Nový režim s citlivejším dávkovaním eMTB+
+ Vylepšenie funkcií asistenta rozjazdu, extended boost, hill stop
- Vyššia spotreba pri častom využívaní 100 Nm
- Chýba možnosť jemného doladenia jednotlivých režimov
Bosch posúva latku ešte vyššie – nový update je skvelým darčekom pre aktívnych športových e-bikerov. Viac výkonu, lepšia kontrola a nové možnosti pre technickú jazdu – stačí aktualizovať a jazdiť naplno.
Mohlo by vás zaujímať:
Ako ovládať elektrobicykel: Základné funkcie a ovládacie prvky e-bikov s motormi Bafang, Shimano, Panasonic a Bosch
Elektrobicykel je už bežnou súčasťou cyklistiky a jeho trend dlhodobo rastie. Ak aj vy plánujete kúpu e-bicykla, ale máte obavy, že si s tou elektronikou nebudete rozumieť, zostaňte v kľude. V tomto článku vám ukážeme úplné základy ovládania elektrobicykla, aby ste mohli rovno nasadnúť a vyraziť.
VIDEO: Bosch Flow App alebo ako spárovať e-bike s mobilom a ako ovládať appku
Skoro každý výrobca motorov pre elektrobicykle má vlastnú aplikáciu do telefónu, kde môžete sledovať svoje údaje z jazdy a ďalšie dôležité veci. Spoločne sa dnes pozrieme na aplikáciu popredného výrobcu motorov pre e-bicykle – Bosch.
VIDEO: Ako vybrať elektrobicykel?
Plánujete nákup elektrobicykla? V tomto videu si spoločne ukážeme, aké druhy elektrobicyklov vlastne na trhu existujú a pre koho sú určené.