Test: Continental Terra Adventure – robustná konštrukcia do každého terénu
Continental nedávno predstavil gravel novinku Terra Adventure – najrobustnejší a najpriľnavejší model zo všetkých gravel plášťov tejto značky. Ak plánujete objavovať nové cesty, púšťať sa do náročnejšieho terénu alebo vyraziť na dlhší bikepacking, tieto plášte si určite zaslúžia vašu pozornosť. Náš markeťák Martin ich otestoval v technickom teréne a tiež na štrku aj asfalte. Zaujíma vás, ako obstáli?

Konštrukcia a dezén – MTB gény v gravel tele
Testovaný rozmer 700×45C má hmotnosť 535g a na 23 mm ráfikoch reálnu šírku tesne pod 47 mm, čo pôsobí robustne a dodáva bicyklu istotu. Plášte sú dostupné aj v šírkach 50 mm a 55 mm. Použitá je konštrukcia Trail casing z XC MTB plášťov – jednovrstvové telo s extra ochranou bočníc aj pod dezénom, čo zvyšuje odolnosť voči defektom a oderu.
Dezén má agresívne rozloženie výstupkov (3-3-4 v strede) a výrazné bočné štuple, ktoré zaisťujú trakciu v zákrutách aj na mäkkom povrchu. Stredové výstupky sú skosené jedným smerom, čím znižujú valivý odpor, no zachovávajú ostrú hranu pre záber pri stúpaní a brzdení.
Jazdné vlastnosti – istota v teréne, kompromis na ceste
V teréne plášť exceluje – drží perfektne stopu na štrku, blate aj v technickejších pasážach. Poskytuje stabilitu, istotu a jasnú spätnú väzbu. Jazdím bezduše s tlakom okolo 2,1 - 2,5 bar, čo je dobrý kompromis medzi rýchlosťou a komfortom v rozbitom teréne.
Na asfalte a spevnenejších cestách však cítiť vyšší valivý odpor, najmä v porovnaní s Continental Terra Speed. Na dlhé asfaltové presuny preto nie je ideálny, no ak jazdíte hlavne terén a dobrodružné trasy, ide o skvelú voľbu.

Odolnosť a komfort – trvácny spoločník
Po dvoch mesiacoch jazdenia (cca. 500 km) na rôznych povrchoch dezén nestratil svoju ostrosť a bočnice sú stále bez známok poškodenia. Mäkká zmes si zachováva tvar aj po stovkách kilometrov a počas celého testu som jazdil bez jediného defektu.
Bezdušové použitie prináša ešte vyšší komfort a elimináciu defektov – plášť výborne tlmí vibrácie, no zároveň zostáva presný v zákrutách a stabilný aj pri nižších tlakoch. Celkovú životnosť doplním neskôr po najazdení viacerých kilometrov.

Zrátané podčiarknuté
Continental Terra Adventure 700×45 sú ideálnou voľbou pre gravel jazdcov, ktorí sa neboja výziev aj v tom najnáročnejšom teréne. Tieto plášte vynikajú výborným gripom, robustnou konštrukciou a vysokou mierou komfortu, čo z nich robí skvelého spoločník na technickejších trasách.
Ak hľadáte plášte primárne do terénu, ktoré vás podržia aj v ťažších podmienkach, Terra Adventure splnia vaše očakávania. Na asfalte síce nepôsobia najrýchlejšie, no v teréne jednoznačne excelujú. Vďaka vysokej odolnosti a spoľahlivosti sú zároveň výbornou voľbou aj na dlhé bikepackingové výpravy. Pre tých, ktorí uprednostňujú rýchlosť a jazdu po spevnených cestách, môže byť vhodnejšou alternatívou model Continental Terra Speed, ktorý je orientovaný viac na výkon a rýchlosť.
Plusy:
+ Výborná trakcia v teréne
+ Robustná a odolná konštrukcia
+ Komfortné bezdušové jazdenie
+ Stabilita a istota aj na sypkom povrchu (štrk, piesok, hlina)
+ Univerzálnosť v rôznorodom teréne (od lesných ciest až po kamenisté úseky)
+ E25 - Vhodné aj pre e-biky
Mínusy:
– Vyšší valivý odpor na asfalte
– Vyššia hmotnosť oproti rýchlejším gravel plášťom
![]() |
TESTER: Martin Behro |
Mohlo by vás zaujímať:
Ako vybrať plášte, ktoré sadnú vášmu štýlu jazdy?
Plášte patria medzi najdôležitejšie komponenty na bicykli. Predstavujú jediný styčný bod medzi jazdcom a terénom, po ktorom sa pohybuje. Ovplyvňujú rýchlosť, komfort, trakciu aj celkovú ovládateľnosť bicykla. Výber správnych plášťov nie je len otázkou vizuálnych preferencií – ide o kombináciu viacerých faktorov, ako sú typ bicykla, štýl jazdy, charakter terénu či aktuálne podmienky počasia. Poďme sa na to pozrieť podrobnejšie.
TEST: Gravel Lapierre Crosshill CF 7.0 letí po štrku aj v teréne
Gravel segment sa neustále vyvíja a Lapierre pre tento rok priniesol atraktívnu novinku - karbónový model Crosshill CF 7.0. Hneď po uvedení na trh po ňom skočil Martin, markeťák Mojekolo.sk, bývalý Majster EU v cyklotriale a tréner tímu CTK Záriečie, aby zistil, aký je. Po viac ako 1 200 km v rôznych podmienkach potvrdzuje, že ide o mimoriadne podarený gravel bike, ktorý letí po štrku aj v teréne. Viac prezradil v teste…
Ako a prečo prejsť na bezdušový systém. Výhody, nevýhody, návod
Bezdušový systém sa v poslednej dobe teší veľkej obľube najmä medzi bikermi a cez gravel sa postupne dostáva aj do segmentu cestnej cyklistiky. Nie je sa čomu čudovať. Bezdušový systém funguje naozaj spoľahlivo a bežné defekty do cca 6 mm, ktoré by ste už museli riešiť lepením alebo výmenou duše, zacelí tmel v plášti.
