22. 3. 2021

Rozhovor s Damjanom Siriški: "Bola to láska na prvý pohľad."

Damjan Siriški z BIKE O'Clock tento rok presedlal na novú mašinu. Jeho nový Norco sme nedávno predstavovali v článku Zaostrené na bicykel, preto nás zaujímalo, ako sa Damjan zžíva so svojím novým kanadským kamošom. A podľa jeho odpovedí to vyzerá, že si naozaj padli do oka.

 

Čo ťa hneď zaujalo, keď si nového Sighta dostal? Bola to láska na prvý pohľad?

Mal som modely od Norco dopredu dosť naštudované, porovnával som si geometrie a veľkosti rámov tak, aby mi hlavný bicykel na sezónu čo najlepšie sadol. Sight som mal na počítači dosť napozeraný. Potom mi prišiel v reáli a po vybratí z krabice sa mi podlomili kolená. Naživo vyzeral ešte o 1000 % lepšie, než na obrazovke. Doteraz keď si ho niekam opriem a pohľadom si ho prejdem, tak sa vždy na nejakú chvíľu zaseknem a nemôžem z neho spustiť oči. Takže áno, bola to naozaj láska na prvý pohľad.

 

Pamätáš si na prvú jazdu? Čím ťa Norco na prvú dobrú dostal?

Na prvú jazdu nikdy nezabudnem. Rád jazdím na svojom "celopére" aj veľmi technické street-trialové veci a doteraz som jazdil na bicykli s nižšími zdvihmi a dosť krátkym rámom, ktorý bol na tento štýl super. Sight má dlhšiu top tube a reach než som bol doteraz zvyknutý. Navyše má aj dosť položený hlavový uhoľ vidlice 63,5 °, takže som trochu tušil, že na streetové a trialové jazdenie bude pre ovládanie trochu ťažší, ale v Bikeparku a pri skokoch mi to dokonalo vynahradí. Prvá jazda so Sight teda bola na "streete", kedy som skákal po múrikoch a trialovo preskakoval po zadnom kolese cez zábradlie a pod. A bezo srandy som úplne prevalcoval všetky prekážky, ktoré som počas tej jazdy stretol. Vrátane niekoľkých výskokov z "bunnyhop" na vysoké múriky, ktoré som doteraz na celoodpruženom bicykli nedokázal nikdy dať. Vôbec som neveril tomu, čo sa deje. Sight mi tak dokonale padol do ruky, že som sa hneď pri prvej jazde posunul o úroveň vyššie.

 

Damjan SiriškiBicykel Sight

 

A po cca mesiaci jazdenia? Čo by si vybral ako jeho "top features"?

Za ten mesiac, kedy na ňom takmer každý deň jazdím, som si už zvykol na to, že sa púšťam do mega technických vecí, ktorých som sa skôr bál a ony tak nejako idú oveľa ľahšie, než predtým. Nutné povedať, že vzhľadom ku končiacej zime bolo zatiaľ 80 % jazdenia na Sighte skôr street-trial, na čo ten bicykel nie je ani robený a aj tak tam funguje dokonalo. Na trialy som vzhľadom k bahnu a snehu zatiaľ vyrazil len párkrát a geometria pri rýchlej jazde šliape dokonalo. No a to hlavné v čom je Sight najsilnejší, sú bike parkové trialy vo vysokých rýchlostiach so skokmi, technické trialy, dropy a ďalšie, ma zatiaľ ešte len čaká. Naozaj si nedokážem predstaviť, čo sa bude diať, až ho vytiahnem do terénu, na ktorý je naozaj stavaný.

 

Je niečo, čo ti na Sighte vyložene vadí, alebo niečo, na čo si si musel dlhšie zvykať?

Nechcem, aby to vyznelo lacno, ale naozaj mi od prvej chvíle sedí vo všetkom úplne dokonale a nič mi nevadí. Aj ten najviac radikálny rozdiel v položenom hlavovom uhle o 2,5 ° oproti mojim predchádzajúcim bicyklom som vstrebal v okamihu, keď som na bicykel sadol.

 

My sme si v rámci rubriky "Zaostrené na bicykel" na tvojho Norca posvietili hneď, ako si ho dostal, tak približne vieme, čo vozíš. Ale chystáš nejaké ďalšie vlastné modifikácie?

Modifikácia komponentov ešte nejaké prídu a všetko prezradím pred koncom marca v bikechecku na našom YouTube kanáli BIKE O'Clock. Budem tam mať pár pekných vychytávok, ktoré perfektne podporia môj špecifický štýl jazdy. Avšak prvý mesiac som odjazdil na sériovej verzii Sight C3 s niekoľkými málo úpravami a je to aj tak úplne vyhovujúce.

 

Prečo si si zvolil 27,5 " a nie v poslednej dobe dosť presadzované 29 "?

Môjmu jazdnému štýlu úplne vyhovuje rozmer 27,5 ". Na bicykli sa venujem najmä technickému jazdeniu, skokom a neustále si s bicyklom hrám, takže menšie bicykle mi ponúkajú viac obratnosti. Nejazdím ani na počet kilometrov ani nepretekám na rýchlosť, takže použitie väčších bicyklov na úkor obratnosti by u mňa nemalo zmysel.

 

Aký je vlastne tvoj vysnívaný bike? Máš taký?

Možno už z môjho básnenia o Norco Sight tušíš, že môj dream bike je práve tento bicykel. Či už vizuálne, tak svojou funkčnosťou.

Norco Sight C3Damjan SiriškiDamjan Siriški

 

Prezradíš koľko máš aktuálne bicyklov a aké?

Bicykle, na ktorých trávim najviac času sú teraz Norco Sight C3 a street-trialový špeciál od Inspired bicycles. Čakám tiež na nový e-bike, na ktorý sa tiež ohromne teším. Tieto tri kúsky budú pre tento rok moje hlavné bicykle. Okrem toho mám v garáži pár ďalších strojov pre rôzne experimenty, ktoré občas využívame pri tvorbe na náš YouTube kanál. Nedávno som napríklad osedlal detský bicykel Pells RAZZER s 20 " kolesami a pri točení videa na ňom odjazdil aj nejaké saltá a ďalšie freestylové triky.

 

Majú tvoje bicykle mená? Hovoríš im nejako?

V tomto moc kreatívny nie som, takže bicykle väčšinou nazývam podľa modelu, z ktorého sú. Preto ma teší, že keď vyslovím slovo "Sight", tak to znie perfektne a už to samo o sebe budí rešpekt v okolí a dokáže to trebárs zahnať psa a divú zver a tak.

 

Čo chystáte s Ondrejom v rámci BIKE O'Clock? Na čo sa môžeme v roku 2021 tešiť?

S BIKE O'Clock máme pre tento rok veľké plány. Od začiatku roka publikujeme na našom YouTube kanáli 2-3 videá týždenne a nedočkavo čakáme na príchod pravého bikového počasia, čo bude obrovská a príjemná zmena oproti jazdeniu a točeniu v snehu a mrazoch. Chceme sa s Ondrejom posúvať a zlepšovať či už jazdecky, tak aj v točení videí. Máme skvelé nápady na naše klasické bike vlogy a zároveň trénujeme a plánujeme svoje video edity, v ktorých chceme ukázať naozaj to najlepšie, čo vieme. Naši sledujúci sa tento rok budú môcť tešiť tiež na veľkú nálož videí z Bikepark a ďalších veľmi zaujímavých lokalít z ČR aj zo zahraničia. Máme v hlave aj niekoľko naozaj crazy nápadov, ktoré by mohli na internete vzbudiť veľký záujem. Ďalej budeme súčasťou všetkých pretekov seriálu Kolo pre život, kde povedieme workshopy. Pracujeme aj na ďalších projektoch, z ktorých by som rád vypichol našu unikátnu online výučbu techniky jazdy na bicykli www.bikademy.cz, kde pomocou veľkého množstva video-tutoriálov a neustáleho konzultovania učíme a pomáhame členom Bikademy s technikou a ovládaním bicykla.

 

Damjan SiriškiDamjan SiriškiDamjan Siriški

 

Damjan + Ondra = Bike O'Clock
Kto pravidelne sleduje televíziu, spozná možno v Damjanovi účastníka finále talentovej šou "Česko Slovensko má Talent 2020". Poznať ho môžete aj ako vicemajstra sveta v Biketrial, štvornásobného majstra ČR a prvého Čecha, ktorý predviedol backflip na MTB. A ak ani táto nápoveda nepomáha, mrknite na Damjanov YouTube kanál Bike O'Clock, kam spolu s Ondrejom Šenkom pchajú svoje bikeová videá. Stojí to za to.