7. 12. 2023

TEST: Svetlo Knog Blinder 900 je spoľahlivý spoločník na nočné jazdenie

S jesennými a zimnými krátkymi dňami je potrebné spoľahlivé svetlo na bicykel, čo robí z KNOG Blinder 900 ideálneho spoločníka pre poctivé nočné jazdy. Toto svetlo ponúka výkon a spoľahlivosť, ktoré potrebujete na cestách či v teréne.

Špecifikácie

Knog Blinder sa predáva v troch vyhotoveniach so 600, 9001300 lm + ako sada so zadnými svetlami. Testovaná verzia má 900 lm a jazdil som s ňou najmä na gravel biku, takže rôzne cesty, lesné cesty a niekedy aj rozbitejší terén v rýchlostiach priemerne okolo 27-28 km/h. Svetlo vďaka štyrom LED diódam ponúka ďaleký a široký dosvit a vďaka bočným otvorom napomáha aj tomu, aby vás bolo vidieť z boku. Svetlo ponúka 100 % vodotesnosť štandardu IP67. Nabíjanie svetla prebieha pomocou univerzálneho portu USB-C.

 

Uchytenie svetla

Čo sa týka uchytenia hľadal som svetlo, ktoré sa dá uchytiť zo spodu pod cyklopočítač, pretože mám rád úplne čistý kokpit a Blinder 900 to spĺňal keďže obsahuje aj držiak s uchytením GoPro. Testované verzia má 900 lm a spolu s verziou 1300 lm je dodávaná okrem držiaka na riadidlá s priemerom od 22,2 mm až po 35 mm aj s držiakom pod cyklopočítač, ktorý môžete teraz už aj dokúpiť samostatne. Inštalácia je veľmi jednoduchá, stačí uvoľniť západku a svetlo do držiaku zastrčiť a západku opäť upevniť aby svetlo nevypadlo, spočiatku sa mi západka nezdala moc pevná, tak som uvažoval ju poistiť nejakou gumičkou ale nakoniec som s tým jazdil bez gumičky a svetlo držalo tak, ako má aj po rozbitých cestách. Odporúčam však tento držiak poriadne utiahnuť na GoPro uchytení a ideálne vo vodorovnej pozícií aby svetlo nesklzávalo dopredu alebo dozadu a dostali ste z neho maximálnu svietivosť.

 

Ovládanie

Ovládanie svetla je veľmi jednoduché pomocou jedného osvetleného tlačidla na vrchnej strane svetla, vďaka ktorému viete aj odhadnúť zhruba na koľko percent je svetlo nabité:

  • Zelená: 100 % - 50 %
  • oranžová: 50 % - 25 %
  • červená: menej ako 25 % svetlo je potrebné nabiť aby dokázalo poskytovať maximálny výkon.

Dlhším podržaním tlačidla svetlo zapnete/vypnete, krátkym stlačením zmeníte mód blikania a pri svietení intenzitu svetla a dvojitým stlačením tlačidla prepínate medzi blikaním a svietením. Svetlo som často využíval už v úplnej tme na maximálnych 900 lm najmä v lese bola vysoká svietivosť potrebná, na ceste mi väčšinou postačil nižší výkon 450 lm, prípadne som si obľúbil mód Pulse, kedy svetlo svieti a zároveň preblikne čím ešte viac upozorní vozidlá oproti vám, preto si myslím, že na cestu by mi stačil aj Blinder 600. Za svetla som používal režim Ecoflash, ktorý ponúka dlhú výdrž batérie a dostatočne upozorní vozidlá, že idete.

 

Režimy svietenia a výdrž batérie

Pokiaľ potrebujete ľahké svetlo s vysokou svietivosťou a výbornou výdržou batérie, tak Blinder 900 je ideálna voľba. Toto svetlo ponúka pri maximálnom výkone svietenia 900 lm a výdrž batérie reálne až 2 hodiny, čo je si myslím na nočný švih ideálne. V tabuľke nižšie je uvedená svietivosť a výdrž batérie pri jednotlivých režimoch. Nabitie úplne vybitého svetla trvá zhruba 5 hodín.

Režim

Svietivosť 

Výdrž batérie

Maximálne svietenie

900 lm

2 hod

Stredné svietenie

450 lm

4 hod

Nižšie svietenie

200 lm

8 hod

Pulse svietenie s preblikom

450 lm

8 hod

Strobe blikanie

200 lm

16 hod

ECO blikanie

130 lm

120 hod

 

 

Záverečné zhodnotenie

Toto svetlo by som nazval takým univerzálnym od cestnej cyklistiky cez gravel až po MTB, pretože ponúka dostatočný výkon do lesa a na lesné cesty a zároveň ponúka aj režimy vhodné na cestu. Blinder 600 by som odporúčal na jazdu najmä po ceste je ľahšie, ale ponúka svietivosť 600 lm. Čisto do lesa a na traily poskytuje najlepšie parametre Blinder 1300, ktorý je ťažší má vysoký výkon 1300 lm ale na úkor toho ponúka pri maximálnom výkone výdrž batérie o pol hodinu menej a pri strednom 650 lm je výdrž batérie 3 hodiny. Svetlo celkovo pôsobí veľmi kvalitne, kde sa na materiáloch naozaj nešetrilo, nie je to nejaké obyčajné plastové svetlo, ktoré po prvom páde môžete meniť, ale robustné hliníkové telo dodáva svetlu pevnosť a odolnosť. Výhodou je aj to, že svetlo môžete jednoducho prehadzovať medzi viacerými bicyklami vďaka jednoduchému ucyhteniu.


 

TEST: Cyklistická prilba HJC Valeco

TEST: Cyklistická prilba HJC Valeco

Firma HJC vstúpila do sveta cyklistiky v roku 2017 s balíkom 50 rokov skúseností z motocyklového priemyslu. Nie je teda divu, že po ich cyklo prilbách okamžite siahli hneď dve stajne z World Tour. Okrem nesporných kvalít zaujmú HJC aj vzhľadom. Medzi ostatnými značkami vyčnievajú cyklistické prilby HJC nielen svojím tvarom ale aj pestrou škálou farieb. Pre cyklistov, ktorí jednoducho musia ladiť s bicyklom, je to sen. Ako sa v nich jazdí, opisuje Marcel, manažér predajní Mojekolo.

TEST: Ultraľahké duše Tubolito očami ultracyklistu Dana Polmana

TEST: Ultraľahké duše Tubolito očami ultracyklistu Dana Polmana

Daniel Polman je český novinár, spisovateľ, extrémny športovec a hlavne ultracyklista. Drží český rekord v cyklistickej dvadsaťštyrihodinovke (911 km) aj titul tretieho českého finishera pretekov Race Across America (4 960 km). Tento rok v júli sa stal prvým českým finišerom 7 400 km dlhých pretekov North Cape-Tarifa. A so sebou mal aj duše Tubolito. Ako sa mu osvedčili počas tréningov a pretekov, nám Dan s nadšením popísal.

TEST: Plášte Continental Argotal Enduro Soft a SuperSoft

TEST: Plášte Continental Argotal Enduro Soft a SuperSoft

Tento rok v apríli prišiel nemecký výrobca plášťov Continental s kompletne novým radom MTB gravity plášťov. Už pri prvom pohľade na nové modely Argotal, Kryptotal, Xynotal a Hydrotal so širokou škálou konštrukcií a zmesí bolo jasné, že v Continentale nenechali kameň na kameni. U nás ich ako jeden z prvých obul Lukáš – reklamačný technik Mojekolo, tak sme ho poprosili o prvé dojmy z modelu Argotal. Čo naňho hovorí?